ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

سلام خوش آمدید

فعالیت بیش از سه‌هزار خودرو در قاچاق سوخت

سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰ ق.ظ

فعالیت بیش از سه‌هزار خودرو در قاچاق سوخت

بر اساس آمارهای موجود اکنون بیش از سه‌هزار خودرو در امر قاچاق سوخت در جاده‌های سیستان‌و‌بلوچستان که‌ هزار و ۲۶۰ کیلومتر مرز زمینی مشترک با دو کشور پاکستان و افغانستان و ۳۴۰ کیلومتر مرز دریایی با کشورهای حاشیه دریای عمان دارد، تردد دارند. خشکسالی‌های چند ‌سال گذشته و افزایش نرخ بیکاری در شهرهای مرزی که به گفته  غلام سرونوتی زهی، نایب‌رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به بیش از ٥٠‌درصد رسیده، بسیاری از مردم این منطقه و روستاییان را بر آن داشته است تا در مشک‌هایی که روزگاری از شیر درون آن کره استخراج می‌شد، سوخت بریزند و به آن طرف مرز حمل کنند. استفاده از مشک‌های پلاستیکی از دیگر شیوه‌های رایج قاچاق سوخت است و مشک‌هایی که امکان قاچاق‌ هزار تا ‌هزار و ٥٠٠ لیتر سوخت را فراهم می‌کنند.

استفاده از این روش هم آسان‌تر است و هم خطر کمتری دارد. به‌طوری که قاچاقچیان هنگام تعقیب و گریز با نیروهای انتظامی مشک‌های خود را در امتداد جاده‌ها پاره و سوخت‌های قاچاق را روی جاده خالی می‌کنند تا پس از دستگیری، مدرکی برای اثبات جرم باقی نماند؛ غافل از این‌که لغزنده‌شدن جاده موجب سرنگونی بسیاری از خودروهای سواری می‌شود.

  • ساهارا ساهارا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی