ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

۱۱ مطلب در دی ۱۳۹۸ ثبت شده است

رپورتاژ آگهی

ساهارا ساهارا | جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸ ق.ظ

خرید رپورتاژ آگهی 

خرید رپورتاژ,خرید رپورتاژ آگهی,رپورتاژ آگهی,رپورتاژ

رپورتاژ آگهی به انگلیسی Ads reportage یا ریپرتاژ آگهی به انگلیسی Advertorial – در راهنمای کامل رپورتاژ آگهی به تمامی سوالات شما به منظور  خرید رپورتاژ آگهی در قالب بیش از 100 فاکتور ضروری پاسخ داده خواهد شد.

با رپورتاژ آگهی تخته گاز گوگل نوردی کنید! اما مراقب باشید!؟ پای شما روی پدال گاز است! در جاده خاکی هستید یا جاده مسابقه؟ مقصد کجاست؟

به دلیل پیوستگی نکات رپورتاژ آگهی و همچنین درک بهتر توصیه می کنیم تمامی نکات را بخوانید اما اگر وقت خواندن کامل محتوا را ندارید موارد 1 تا 8 را مطالعه کنید.

بهترین روش خرید رپورتاژ آگهی شامل: 1_ایجاد همبستگی در لینکها 2_اطلاعات جدید 3_رفع نیاز کاربر 4_تعریف طبیعی لینک 5_مرجعیت سایت (سایت تقاضا کننده رپورتاژ)

بدترین روش خرید رپورتاژ آگهی شامل: 1_خرید پکیج های رپورتاژ, بازی با آبروی سایت 2_ایجاد شک

صبور باشید و زمان را ذخیره کنید

در سئو سایت و خرید رپورتاژ آگهی هیچ چیز قطعی نیست

اما آگاهی و استراتژی شرط نوشتن یک رپورتاژ ایده آل و تاثیرگذار است

رپورتاژ آگهی چیست؟

به صورت خلاصه در یک جمله: خرید یک پست تبلیغاتی دائمی یا یکسال و مدت دار که حاوی لینک های فالو برای وب سایت تقاضا کننده رپورتاژ می باشد.شاید در پشت پرده یک نوشته تشکیل شده از چند لینک را بخرید اما در واقعیت برای موتورهای جستجو صحنه سازی می کنید و محتوا را نوعی دریافت لینک طبیعی بیان می کنید.

هدف خرید رپورتاژ اگهی زدن یک تیر با دونشان است:

  1. برندسازی و افزایش اعتبار ناب وبسایت
  2. افزایش رتبه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو و گوگل

فقط با کمی صبر زمان را ذخیره کنید, چون با ریپورتاژ اگهی مناست قرار است زمان به سود شما سپری شود.

1-2_بهترین روش خرید رپرتاژ آگهی و بدترین راه خرید رپورتاژ آگهی

بهترین و بدترین روش در نوع ارائه نوشته است رپورتاژ آگهی در مواردی ضعیف تا قوی و البته خطرناک عمل می کند, قابل جریمه (گوگل مستقیما به سایت کارت قرمز نشان نمی دهد اما از اعتبار سایت شما در دراز مدت قطعا کم می کند) توسط گوگل است.

بدترین نوع رپورتاژ, هر چیزی که از دید گوگل شک برانگیز باشد:

  • تعداد لینک ها غیر طبیعی است
  • متن رپورتاژ اگهی چیز جدیدی برای ارائه ندارد
  • محتوای رپورتاژ تکراری است
  • اعتبار سایت پذیرنده رپورتاژ کم است

بهترین روش نوشتن و خرید, هنگامی است که شما خبر و داستانی را به صورت طبیعی با دو فاکتور, ارائه اطلاعات جدید و رفع نیاز برای کاربر بیان می کنید و زیرکانه یک لینک به عنوان سایت مرجع در متن رپورتاژ قرار می دهید.

بنابرین, قابل درک است که همه چیز به طبیعت پست و ارزش سایت ارائه دهنده رپورتاژ و داستان رپورتاژ بستگی دارد.

  • ساهارا ساهارا

۱۰ عادت بد رانندگی که به خودرو آسیب می‌زند

ساهارا ساهارا | جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۴۲ ب.ظ

امروزه خودرو یکی از بخش‌های جدانشدنی در زندگی انسانهاست و همچون سایر تولیدات بشر از شرایط و خصوصیات خاص خود بهره‌مند است. از آنجایی که خودرو از اجزا و قطعات مختلف و گسترده‌ای تشکیل شده است، این مجموعه از قطعات و تجهیزات مختلف که در کنار یکدیگر در سرعت و فشار بالا و شرایط جوی مختلف و متفاوت کار می‌کنند، نیاز به دانستن نحوه استفاده صحیح و مناسب با توجه به نکات توصیه شده از طرف متخصصان و تولیدکنندگان دارد. در استفاده از خودرو نیز همانند بسیاری از موضوعات مختلف در جامعه نکات و باور‌های غلط و عادت‌های اشتباهی در رابطه با شرایط نگهداری این وسیله وجود دارد. در این مطلب قصد داریم ۱۰ عادت بد رانندگی را به شما نشان بدهیم که ممکن است ترک نکردن این عادت‌های بد رانندگی موجب وارد شدن صدمه به خودرو شما بشود. گرم کردن خودرو با روشن بودن طولانی مدت درجا! یکی از عادت‌های غلطی که دربین اکثر صاحبان خودرو رواج یافته روشن کردن خودرو در شروع روز و اجازه دادن برای در جا کار کردن خودرو به مدت چندین دقیقه برای گرم شدن موتور آن است! اما این یک روش غلط برای گرم کردن موتور و اجزای خودرو است چرا که با کار کردن در جای خودرو بیش از حدود یک دقیقه این امر به مرور موجب رقیق شدن روغن می‌شود و احتمال مخلوط شدن سوخت و روغن را بالا می‌برد. ۱۰ عادت بد رانندگی که به خودرو آسیب می‌زند همچنین باعث افزایش مصرف سوخت نیز می‌شود. بهترین راه برای گرم کردن خودرو پس از حدود یک دقیقه کارکردن درجا و حرکت با دنده ۱ یا ۲ در حدود یک کیلومتر است. فشردن پدال کلاچ در حین حرکت در مسیر یکی از عادت‌های بد رانندگی رایج در بین برخی از رانندگان بازی با پدال کلاچ در حین حرکت خودرو و اصطلاحا نیم کلاچ حرکت کردن است که این امر باعث افزایش مصرف سوخت و آسیب رسیدن به صفحه و دیسک کلاچ خودرو و در نتیجه با بالا رفتن استهلاک صفحه کلاچ، این مجموعه سریعتر دچار فرسودگی می‌شود. نگه داشتن پدال گاز و کلاچ پشت چراغ قرمز بیشتر افراد در هنگام توقف پشت چراغ قرمز عادت به متوقف نگه داشتن خودرو با فشردن پدال‌های کلاچ و ترمز دارند. این امر به واسطه درگیر کردن صفحه کلاچ و همچنین لنت‌های ترمز موجب بالا رفتن استهلاک قطعات شده و باعث از بین رفتن سریع‌تر آن‌ها می‌شود. در هنگام توقف در پشت چراغ قرمز بهتر است از ترمز دستی در خودرو‌های دنده‌ای و حالت پارک در خودرو‌های اتوماتیک استفاده کنیم. قرار دادن دست بر روی سر دنده هنگام حرکت خودرو و استفاده از آن به عنوان استراحتگاه دست! یکی دیگر از عادت‌های بد در رانندگی قرار دادن دست بر روی دسته دنده در حین حرکت خودرو است که به نوعی از اهرم دنده به عنوان محل تکیه گاه دست استفاده می‌شود. ۱۰ عادت بد رانندگی که به خودرو آسیب می‌زند این رویه در صورت ادامه دار بودن بدلیل فشار بر رو چرخدنده‌ها به مرور موجب فرسودگی سریعتر قطعات گیربکس می‌شود. شتاب گیری و ترمز گیری ناگهانی شروع حرکت پرشتاب و همچنین ترمز‌های شدید و ناگهانی یکی از عادت‌های بد در رانندگی است که اگر مستمر باشد موجب بالا رفتن استهلاک مجموعه‌های انتقال قدرت، سیستم تعلیق، سیستم ترمز و چرخ‌های خودرو می‌شود که می‌تواند هزینه‌های اضافی را به شما تحمیل کند. ترمز گیری بر روی سرعت گیر! یک عادت بد رانندگی در شهر که می‌تواند بسیار مخرب باشد، ترمزگیری بر روی سرعت گیر‌ها هنگامی‌که سرعت خودرو بالا است، است. این عمل می‌تواند فشار زیادی را به سیستم تعلیق خودرو، رینگها، لاستیک‌ها و اتاق و شاسی خودرو وارد کند که در صورت بالا بودن سرعت و وزن بالا بر روی خودرو می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به خودرو وارد کند. ۱۰ عادت بد رانندگی که به خودرو آسیب می‌زند در هنگام مشاهده سرعت گیر‌ها بهتر است که عمل ترمزگیری را قبل از رسیدن به سرعت گیر انجام دهیم و سرعت خودرو را قبل از سرعت گیر کاهش دهیم و هنگام عبور از روی سرعت گیر پای خود را از روی پدال ترمز برداریم. استفاده ممتد از ترمز در سراشیبی! در هنگام پایین آمدن از سراشیبی و مسیر‌های سرپایینی اگر در تمام مسیر از پدال ترمز برای کم کردن سرعت خودرو استفاده کنیم هم حرکت خطرناکی با داغ کردن لنت‌های ترمز و امکان از کار افتادن سیستم ترمز وجود دارد و هم باعث بالا رفتن شدید استهلاک ترمز‌ها و دیسک ترمز در خودرو می‌شود. در هنگام حرکت در سرپایینی بهتر است از دنده سنگین استفاده کنیم و در مواقع نیاز پدال ترمز را فشار دهیم. رانندگی با باک خالی! این روز‌ها با بالا رفتن هزینه‌های نگهداری خودرو‌ها و با توجه به قیمت سوخت بیشتر رانندگان تا مرز تمام شدن بنزین خودرو رانندگی می‌کنند! این موضوع یکی از عادت‌های بد رایج در استفاده از خودرو است. ۱۰ عادت بد رانندگی که به خودرو آسیب می‌زند چرا که پایین بودن میزان سوخت در باک خودرو ممکن است با وارد شدن هوا به پمپ بنزین موجب سوختن پمپ بنزین خودرو شود و هزینه بالایی را به مالک خودرو تحمیل کند. توصیه می‌شود در هنگام روشن شدن چراغ بنزین خودرو در سریعترین زمان ممکن نسبت به سوخت گیری اقدام نمایید. گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو! یک عادت قدیمی و رایج در بین رانندگان وجود دارد که البته بیشتر در میان رانندگان پر سن و سال‌تر بیشتر مشاهده می‌شود. اینکه برخی از افراد عادت به گاز دادن به خودرو قبل از خاموش کردن آن دارند. این کار قبلا در خودرو‌های با سیستم کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام می‌شد. اما در خودرو‌های انژکتوری گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو باعث باقی ماندن مقداری سوخت مشتعل نشده در سیلندر‌ها و انژکتور می‌شود که به مرور می‌تواند موجب خوردگی و خرابی سوزن‌های انژکتور و کارکرد بد موتور شود. خاموش نکردن خودرو پس از مسافت‌های طولانی! خاموش کردن خودرو پس از طی مسافت‌های طولانی و درجا کارکردن آن برای مدتی، بیشتر در خودرو‌های دیزلی مرسوم است. این عمل در خودرو‌های بنزینی موجب بالا رفتن دمای خودرو و همچنین در دراز مدت موجب فرسودگی در سیستم اگزوز خودرو می‌شود. در صورت بالا بودن دمای خودرو پس از خاموش شدن نیز فن‌های خودرو می‌توانند روشن شده و موتور را خنک کنند./عصر‌ایران

  • ساهارا ساهارا

خودرو‌های قدیمی ماندگار و بدون جانشین بازار ایران

ساهارا ساهارا | جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۴۲ ب.ظ

نگاهی به رویه خودروسازان در کشور ما نشان می‌دهد معمولا با تعهد و پایبندی بسیار کامل، سالیان سال به تولید محصولی خاص می‌پردازند؛ همان رویه‌ای که می‌بینیم سال‌هاست در تولید اعضای خانواده پراید و پژو ۴۰۵ و مشتقات آن‌ها برقرار است و در واقع همه آن‌ها خودرو‌هایی یکسان، با اندکی تغییرات ظاهری و فنی‌اند. این در حالی است که این صنعت در بازار جهانی و در بین برند‌های شناخته‌شده خودروساز، سبک و سیاق متفاوتی دارد. یعنی هر محصول پس از مدتی حضور روی خط تولید دستخوش تغییراتی خواهد شد که می‌تواند شامل فیس‌لیفت (بازنگری و تغییر چهره یک مدل خودرو در جهت رفع اشکال، روزآمد شدن یا زیباتر کردن چهره آن نسبت به حالت اولیه که بعدا در مورد این مقوله به طور مفصل صحبت خواهیم کرد)، اضافه‌شدن مواردی جدید به فهرست امکانات استاندارد یا سفارشی (آپشنال)، تغییر در ساختار فنی و ارائه گزینه‌های متفاوت‌تر برای موتور و گیربکس خودرو و... باشد. اما در کنار این تغییرات، بسیاری از خودروسازان محصولات موفق خود را در چند نسل روانه بازار می‌کنند. به‌عنوان مثال هیوندای سانتافه در ۱۹ سال گذشته با چهار نسل متفاوت روانه بازار جهانی شده که دو نسل از آن را در بازار کشورمان داریم و البته هر کدام از این نسل‌ها طی سال‌های حضورشان روی خط تولید، تغییرات فوق را هم داشته‌اند. با این مقدمه، در مطلب پیش رو سراغ برخی از خودرو‌های محبوب بازار ایران می‌رویم که تولیدشان ادامه پیدا نکرد یا نسل‌های جدیدترشان به خیابان‌های کشورمان راه نیافتند. کادیلاک ایران (سِویل) خودرو‌های قدیمی ماندگار و بدون جانشین بازار ایران در بازار جهانی کادیلاک را به عنوان یکی از لوکس‌سازان صنعت خودروی آمریکا می‌شناسند و نکته جالب اینجاست که روزگاری یکی از محصولات محبوب این برند یعنی «سِویل» با نام «کادیلاک ایران» روی خط تولید پارس خودروی کنونی قرار داشت. کیفیت ساخت بالا، امکانات بسیار پیشرو (مواردی مثل بالابر هر چهار شیشه و تنظیم آینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تنظیم ارتفاع خودکار، پاشش سوخت انژکتوری و...)، قیمت بالای این خودرو را در بازار کشورمان توجیه می‌کرد. در واقع به نوعی سِویل انتخاب مناسبی برای لوکس‌سواران و قشر متمول در آن دوران بود. عرضه این محصول به بازار جهانی تا سال ۱۳۸۳/ ۲۰۰۴ ادامه داشت، اما پرونده سِویل نسل اول در دهه ۶۰ شمسی برای بازار کشورمان و پارس خودرو بسته شد و این روز‌ها کادیلاک ایران به عنوان یک کلاسیک کلکسیونی در بازار کشور شناخته می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد. نیسان پاترول خودرو‌های قدیمی ماندگار و بدون جانشین بازار ایران پاترول نخستین بار سال ۱۳۳۰/ ۱۹۵۱ روی خط تولید نیسان قرار گرفت. محصولی که ما در ایران با نام پاترول می‌شناسیم نسل سوم این خودروست که از اواخر ۱۳۵۹/ ۱۹۸۰ میلادی به بازار جهانی راه پیدا کرد و چند سال بعد یعنی در سال ۱۳۶۵ نیز به ایران و مونتاژ در شرکت پارس خودرو رسید. این محصول که در نسخه‌های وانت، پنج‌در، سه‌در و پنج‌در آمبولانسی در کشورمان موجود است، تا اوایل دهه ۸۰ شمسی روی خط تولید پارس خودرو باقی ماند. هرچند در دهه ۷۰ شمسی نسل پنجمش تحت عنوان «نیسان سافاری» به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه شد، اما پس از پایان تولید، با وجود عرضه نسل‌های بعدی این خودرو در بازار جهانی، پرونده آن در ایران بسته شد. پاترول از جمله خودرو‌های محبوبی بود که هنوز هم خواهان فراوانی دارد و از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های آفرود در بازار کشورمان محسوب می‌شود. جیپ آهو خودرو‌های قدیمی ماندگار و بدون جانشین بازار ایران جیپ آهو یا همان «جیپ واگونیر» در زبان رسمی این خودروساز، محصولی بود که در دهه ۵۰ شمسی توسط شرکت سهامی جیپ ایران (پارس خودروی فعلی) وارد بازار کشور شد. این خودرو که محصولی از خانواده «اِس جِی» جیپ بود، فرزند استیشن این خانواده محسوب می‌شود و در تاریخچه صنعت خودروی دنیا تحت عنوان «نخستین شاسی بلند لوکس دنیا» شناخته می‌شود. آهو یا همان واگونیر از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۷۰/ ۱۹۶۲ تا ۱۹۹۱ روی خط تولید جیپ قرار داشت و پس از پایان تولید این مدل، «گرند چروکی» جایگزین آن شد. با این که در دهه ۷۰ شمسی هم تعدادی جیپ گرند چروکی «ایکس جِی» وارد بازار کشورمان شد، اما آهو/واگونیر در اواخر دهه ۶۰ شمسی با پارس خودرو خداحافظی کرد و به خاطره‌ها سپرده شد. این خودرو هنوز هم از چالاک‌ترین و محبوب‌ترین خودرو‌های آفرود موجود در بازار کشور است. میتسوبیشی گالانت خودرو‌های قدیمی ماندگار و بدون جانشین بازار ایران بازار خودروی کشورمان در دهه ۷۰ شمسی با گزینه‌های وارداتی بسیار جذابی همراه بود که گالانت یکی از این خودرو‌های ماندگار محسوب می‌شود. هرچند در دوران پیش از انقلاب نیز نخستین نسل از این خودرو (مشهور به گالانت زیگما) را در خیابان‌های کشور داشتیم، اما اوایل دهه ۷۰، نسل ششم این خودرو با لقب «گالانت سوسماری» به بازار ایران راه پیدا کرد. این سدان خانوادگی چالاک و بسیار راحت، در اواسط سال ۱۳۷۱/ ۱۹۹۲ میلادی از خط تولید میتسوبیشی خارج و هفتمین نسل از این محصول در سال ۱۳۷۲/ ۱۹۹۳ به بازار جهانی و در ایران عرضه شد. محصول جدید با توجه به ظاهر مدرن‌ترش تحت عنوان «گالانت عینکی» شناخته می‌شد. اما پس از دو سال عرضه این خودرو به بازار کشورمان، به‌رغم ادامه تولید این خودرو تا سال ۱۳۹۱/ ۲۰۱۲، دیگر هیچ گالانتی به ایران وارد نشد. دوو اسپرو خودرو‌های قدیمی ماندگار و بدون جانشین بازار ایران بسیاری از ما این محصول کره‌ای را با سواری راحت و شتاب مناسبش می‌شناسیم. خودرویی که از اوایل دهه ۹۰ میلادی وارد بازار جهانی شد و مدل‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ و تعداد محدودی هم مدل ۱۹۹۶ در خیابان‌های ایران دارد. اما نکته مهم اینجاست که کرمان‌موتور به عنوان عرضه‌کننده محصولات دوو به بازار کشورمان، هیچ‌گاه اسپرو را مونتاژ و تولید نکرد و تمامی نمونه‌های موجود در کشور وارداتی است. این در حالی است که ریسر نیز وارداتی بود، اما سی‌یلو و ماتیز روی خط تولید کرمانی‌ها قرار گرفتند. دوو اسپرو پس از هفت سال در سال ۱۳۷۶/ ۱۹۹۷ میلادی از خط تولید این خودروساز خارج شد و با توجه به این که نسل بعدی هم نداشت، دیگر به بازار ایران و جهان عرضه نشد. رنو ۵ خودرو‌های قدیمی ماندگار و بدون جانشین بازار ایران این هاچ بک کوچک و دوست‌داشتنی فرانسوی که از سال ۱۳۵۱/ ۱۹۷۲ روی خط تولید رنوی فرانسه قرار گرفت، از دهه ۵۰ شمسی نیز در بازار کشورمان حضور داشت که با توجه به قیمت نازل، چهره جالب و ابعاد جمع و جورش، از محبوب‌ترین خودرو‌های تاریخ بازار ایران محسوب می‌شود. رنو ۵ دو نسل متفاوت داشت و تا اواخر دهه ۹۰ میلادی به بازار جهانی عرضه شد. اما در بازار کشورمان نسخه‌های متفاوتی از این خودرو تولید و عرضه شد که حتی پس از خداحافظی‌اش از بازار جهانی، هنوز روی خط تولید پارس خودرو قرار داشت. اما پس از پایان تولید این محصول از سوی رنوی فرانسه، مدلی تحت عنوان «کلیو» جایگزین این خودرو شد که تولید آن در نسل جدیدش هنوز ادامه دارد. با وجود عرضه محصولات رنو توسط یک شرکت داخلی به ایران، شاهد حضور کلیو در بازار دوران جدید نبودیم. شورولت بلیزر خودرو‌های قدیمی ماندگار و بدون جانشین بازار ایران این اس. یو. وی بزرگ‌جثه، اواسط دهه ۱۳۵۰/ ۱۹۷۰ وارد بازار ایران شد و عمده نمونه‌های موجود در کشورمان مربوط به سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ است. شورولت بلیزر که تحت عنون «جی ام سی جیمی» نیز شناخته می‌شود، عمدتا با دو موتور هشت سیلندر ۷/۵ و ۶/۶ لیتری و شش سیلندر ۸/۴ لیتری در خیابان‌های کشور حضور دارد که عمده نمونه‌ها از نوع ۳۵۰ اینچ مکعبی یا همان ۷/۵ لیتری است. طراحی با ابهت و شمایل عضلانی کاملا آمریکایی این خودرو، محبوبیت بلیزر را در بازار ایران تضمین می‌کرد. اما پس از سال‌های مذکور به غیر از چند نمونه بسیار محدود در دهه ۸۰ میلادی، دیگر بلیزری به خیابان‌های کشور پا نگذاشت و با این که امسال نسل جدید این خودرو، البته به عنوان یک کراس اوور به بازار جهانی عرضه شد، با توجه به اصالت آمریکایی این محصول نمی‌توان انتظار ورود آن به کشور را داشت. فولکس واگن گلف خودرو‌های قدیمی ماندگار و بدون جانشین بازار ایران گلف به عنوان پرفروش‌ترین هاچ‌بک در بازار جهانی، خودروی بسیار ماندگار و محبوب در بسیاری از کشورهاست و به همین خاطر از سال ۱۳۵۳/ ۱۹۷۴ تا به امروز هفت نسل را پشت سر گذاشته و حال چند هفته‌ای می‌شود که هشتمین نسل از این خودرو برای عرضه به بازار جهانی آماده شده است. اما این خودرو در سه مرحله متفاوت به بازار کشورمان پا گذاشت. نخستین ورود گلف به ایران به نسل اول این خودرو و به دوران پیش از پیروزی انقلاب باز می‌گردد. چند سال بعد یعنی در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی، نسل دوم گلف را در بازار کشورمان داشتیم. طی این بیست و اندی سال وقفه نیز تعداد بسیار محدودی از نسل‌های دیگر گلف را در ایران داشتیم تا این که دو سال پیش یک شرکت داخلی با نسخه «جی‌تی‌آی» نسل هفتم این محصول، گلف را مجددا به بازار کشورمان بازگرداند. اما برخلاف دو نسل گذشته موجود در ایران، این بار دیگر یک خودروی ارزان قیمت اقتصادی و مردمی نبود و با توجه به کمیاب بودن و قیمت بالایش، گزینه‌ای لوکس محسوب می‌شد. به همین خاطر می‌توان گفت: «یاد آن گلف‌های ارزان قیمت بخیر!»/روزنامه جام‌جم

  • ساهارا ساهارا