ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

سلام خوش آمدید

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

گروه علمی: محققان موسسه «بهداشت جهانی بارسلون» در این مطالعه، اثرات عوامل زیست محیطی مانند آلودگی، سر و صدا و همچنین تراکم ساختمان ها را بر سلامت نوزادان قبل و بعد از تولد آنها بررسی کردند. آنها در این مطالعه مادران و نوزادانشان را در 6 شهر اروپا از جمله «بردفورد» در انگلیس مورد بررسی قرار دادند. مطالعه آنها میان ابتلا به فشار خون بالا در کودکی و قرار گرفتن در معرض سطوح آلودگی هوا و نیز تراکم ساختمان ها ، سر و صدا،  مجاورت کم با فضاهای سبز و وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین ارتباطی را نشان داد. فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی خطر ساز ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، مانند بیماری عروق کرونر و حملات قلبی است. این کارشناسان می گویند برنامه ریزان شهری باید برای نجات کودکان از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی تا زمان بزرگسالی، اثرات چنین عواملی را در نظر گیرند.محققان در این مطالعه داده های چهار هزار و 279 کودک چهار تا پنج سال را تجزیه و تحلیل کردند. این کودکان در یکی از 6 شهر اروپایی شامل بردفورد در انگلیس، پواتیر و نانس در فرانسه ، سابادل و والنسیا در اسپانیا و هراکلیون در یونان زندگی می کردند.تجزیه و تحلیل نتایج این مطالعه نشان داد قرار گرفتن در معرض سطوح بالای آلودگی هوا، به ویژه در دو دوره اول بارداری، با ابتلا به فشار خون بالاتر در دوران کودکی همراه است. محققان متوجه شدند سایر خصیصه های محیط شهری در دوران کودکی نیز در ابتلا به فشار خون بالا حائز اهمیت هستند.آنها جنبه های مختلفی از محیط زندگی این کودکان را قبل و بعد از تولد ارزیابی کرد. عوامل مورد مطالعه شامل تراکم ساخت آپارتمان در محیط زیست، فضاهای طبیعی، ترافیک، آلودگی هوا، سر و صدا، آب و هوا و سطح مشکلات اجتماعی و اقتصادی بود.«شارلین وامبورگ» از موسسه بهداشت جهانی بارسلون و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: نتایج مطالعه ما نشان می دهد از زمان بارداری به بعد، محیط شهری می تواند بر فشار خون کودکان پیش دبستانی تأثیر بگذارد. این بدان معنی است که تعهد به طراحی شهری و برنامه ریزی حمل و نقل که به منظور کاهش مواجهه های مخرب زیست محیطی طراحی شده باشد، قابلیت کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در بزرگسالی دارند.این مطالعه همچنین نشان داد تراکم بالای ساختمان ها در شهر با ابتلا به فشار خون بالا همراه است. از سوی دیگر میزان سر و صدا نیز با ابتلا به فشار خون بالا در کودکان ارتباط دارد. سازمان جهانی بهداشت، سر و صدای ناشی از ترافیک و حمل و نقل را یک عامل خطرساز برای ابتلا به فشار خون بالا توصیف می کند که می تواند ناشی از واکنش فیزیولوژیکی استرس باشد.

آی فان

  • ساهارا ساهارا

گروه ورزشی: مربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: حدادی در لیگ چین مشغول است و به نظر می رسد در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا با تیم ملی نخواهد بود.
مهران آتشی درباره آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا، توضیح داد: روز گذشته از همه نفرات دعوت شده به اردو تست کرونا گرفتیم که خوشبختانه جواب همه آنها منفی بود. از از امروز تمرینات را شروع کردیم و تا قبل از پرواز به قطر هم تمرین خواهیم کرد. طبق قوانین فیبا هم باید 4 روز زودتر از مسابقات در قطر باشیم.او با اشاره به اهمیت بازی های دوستانه و تدارکاتی نیز گفت: با توجه به سخت گیری های فیبا تیم ها به گونه ای در قرنطینه خواهند بود که حتی حق ندارند از هتل خارج شوند، به همین دلیل کادرفنی خصوصا آقای شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم در تلاش هست تا حداقل یک بازی دوستانه را برای آماده سازی بهتر ملی پوشان برگزار کنیم.مربی تیم ملی بسکتبال در مورد کیفیت فعلی بازیکنان با توجه به تعطیلی طولانی مدت لیگ و بسکتبال نیز توضیح داد: به هر حال فدراسیون زحمات زیادی کشید که به کمک باشگاه ها لیگ را زودتر شروع کند که این اتفاق هم رخ داد و بجز مهرام همه تیم ها حداقل یک تا دو بازی انجام دادند. بازیکنان به مدت یک ماه در کوران تمرینات قرار گرفتند و این شرایط برای شروع بد نیست.

او در پاسخ به این سوال که از 20 بازیکن دعوت شده به اردو چه تعداد بازیکن کنار گذاشته میشوند؟ تصریح کرد: از این 20 بازیکن دو سه نفر بخاطر برخی مشکلاتی موفق نشدند به اردو بیایند و شرایط هم برای بازیکنانی چون گرامی پور، یخچالی و حدادی هم باید فراهم شود تا وارد اردو شوند. بهنام اوایل هفته وارد اردو می شود اما حدادی را فکر نمیکنیم که به این پنجره برسد چون در لیگ چین مشغول است.آتشی در مورد دو حریف پیش روی ایران نیز توضیح داد: از قبل نمی شود چیزی را پیش بینی کرد چون در این مدت شرایط برای همه تیم ها یکی بود و همه تیم ها از کوران مسابقات خارج بودند. مدت زمان کمی برای آماده سازی بود و هر تیمی که بهتر عمل کند موفق خواهد شد. تیم های عربستان سوریه هم حریفان قابل احترامی هستند، سوریه تیم خودش را تقویت کرده و عربستان هم باتجربه است. سعی میکنیم عملکرد قابل قبول را به نمایش بگذاریم.

آی فان

  • ساهارا ساهارا

گروه اقتصادی: با تصویب شورای عالی هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به جدول نرخی اعلام شده در خرداد ماه امسال مواجه شده و حداقل قیمت‌ها و محدودیت حداقل قیمت‌ها از این نرخ نامه حذف شد.به گزارش ایسنا، در جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، عضو ناظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، عضو مطلع شورای عالی هواپیمایی کشوری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” و نماینده شرکتهای هواپیمایی داخلی برگزار شد.در این جلسه، نماینده شرکت های هواپیمایی داخلی، گزارشی از شرایط این شرکت ها با توجه به افزایش نرخ ارز، کاهش تعداد پروازها و مسافرین بدلیل گسترش ویروس کرونا، الزام به رعایت پذیرش حداکثر ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی و فشارهای ناشی از تحریم ارائه کرد و در ادامه گزارشی از وضعیت مالی شرکت های هواپیمایی و همچنین بهای تمام شده هر ساعت صندلی برای پروازهای داخلی قرائت شد.در پایان جلسه با تایید اعضا قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط انجمن شرکت های هواپیمایی در خرداد ماه ۱۳۹۹ به میزان ۱۰ درصد افزایش یافت. همچنین مقرر شد محدودیت ارزان ترین نرخ برای شرکت ها از جدول فوق حذف شده و از این به بعد هیچ حداقل قیمتی وجود نخواهد داشت. همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت، بالاتر از سقف تعیین شده نیست.لازم به ذکر است انجمن شرکت های هواپیمایی متولی ابلاغ قیمت های جدید به شرکت ها بوده و سازمان های نظارتی متولی نظارت بر رعایت سقف اعمال شده هستند.

قیمت بلیت هواپیما افزایش یافت

  • ساهارا ساهارا