ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

فلوکستین و نحوه مصرف فلوکستین 10 و 20 میلی گرمی

ساهارا ساهارا | سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۳۳ ب.ظ
 
 
 
 فلوکستین 10,فلوکستین,قرص فلوکستین,فلوکستین,عوارض فلوکستین,فلوکستین 20
 
 
فلوکستین به انگلیسی (Fluoxetine) یک داروی(گیاهان دارویی)درمان کننده افسردگی از گروه مهارکننده‌های بازجذب سروتونین است  که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس و پراشتهایی عصبی پذیرفته شده‌است.
 

تداخل دارویی فلوکستین

 

به طورکلی اغلب داروها در تداخل با دیگر داروهای مصرفی می تواند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد. در مورد داروی فلوکستین نیز  توصیه می شود که از مصرف همزمان آن با سایر داروهایی زیر خودداری نمایید.

pimozide (Orap),
thioridazine (Mellaril),
، مثل::monoamine oxidase inhibitor

isocarboxazid (Marplan), phenelzine (Nardil), rasagiline (Azilect), selegiline (Eldepryl, Emsam), or   tranylcypromine (Parnate).
مصرف همزمان این داروها با فلوکستین منجر به بروز عکس العمل های کشنده ای می شود.  به همین خاطر توصیه می شود که مثلا ۱۴۴ روز بعد  monoamine oxidase inhibitor از قطع مصرف داروهای می توانید فلوکستین مصرف کنید آن هم با مشورت پزشک.

یا برعکس ، ۵ هفته بعد از قطع  هستید.MAOI مصرف فلوکستین مجاز به مصرف تیرودیزین یاهمچنین در صورت تجویز این دارو توسط پزشک، اگر دچار هر نوع آلرژی به دارو هستید یا مبتلا به سیروز کبدی، بیماری کلیوی، دیابت، صرع، افسردگی خفیف و یا سابقه سوء مصرف دارو هستید به پزشک اطلاع دهید.

همچنین اگر در اثر مصرف دارو در همان مراحل اولیه ، علائم افسردگی در شما شدیدتر شد و یا تفکر خودکشی به سراغ شما آمد ، پزشک را در جریان قرار دهید. سازمان غذا و دارو در امریکا معتقد است که مصرف داروهای ضد افسردگی همچون فلوکستین در دوران بارداریی منجر به بروز مشکلات ریوی در نوزادان می شود. از طرفی قطع مصرف این دارو ممکن است منجر به بازگشت حالت افسردگی در اینن دوران شود. به همین دلیل توصیه می شود که اگر قصد باردار شدن دارید یا در حین مصرف دارو حامله شدید ، به پزشک اطلاع دهید.

از نکات قابل توجه دیگر این است که داروی فلوکستین از طریق شیر مادر قابل انتقال به کودک است لذا توصیه می شود که در زمان شیردهی از این دارو استفاده نکنید.
همچنین ا ز تجویز این دارو بدون توصیه پزشک  برای افراد زیر ۱۸۸ سال اجتناب کنید.

 

فلوکستین و لاغری


آیا مصرف فلوکستین باعث لاغری می شود؟!

گروهی از داروها روی هورمون اشتها یا همان سروتونین تاثیر گذاشته و سبب تغییر اشتها می شوند. گروهی از داروهای ضدافسردگی مثل سیتالوپرام یا فلوکستین باعث مهار جذب مجدد سروتونین شده و با بالا نگه داشتن میزان آن اشتهای فرد کم می شود. ولی این سوال مهم است که آیا می توان به یک فرد سالم داروی اعصاب تجویز کرد که از عوارض جانبی دارو در جهت کاهش اشتها استفاده شود؟ آیا خود شما به عنوان یک فرد سالم حاضر هستید داروی اعصاب بخورید؟ !!قطعا خیر


عوارض فلوکستین در دراز مدت

رویاهای نامعمول، ### غیر طبیعی، اضطراب، خشکی دهان، علائم شبه سرماخوردگی، بی خوابی، لرزش، حالت تهوع، عصبانیت، تعریق، خواب آلودگی، عوارض پوستی.


تاریخچه فلوکستین

فلوکستین در سال ۱۹۸۶ در شرکت الی لیلی ساخته شد و اداره مواد غذائی و داروئی ایالات متحده آمریکا در ۱۹۸۷ سودمندی آن را برای درمان افسردگی تأیید کرد.همچنین فلوکستین موارد تجویز متعددی همچون کاهش وزن دارد که البته به مقادیر مصرف آن و تحمل فردد بستگی دارد برخلاف باور رایج فلوکستین اولین داروی اس‌اس‌آرآی نیست و پیش از آن زیملدین و ایندالپین و فلووکسامین ساخته شدهه بودند که دو مورد اول به دلیل عوارض نامطلوب‌شان به سرعت از بازار خارج شدند.

علی‌رغم ورود داروهای جدیدتر این گروه فلوکستین همچنان یک داروی پرطرفدار است و در سال ۲۰۰۷ در بیش از ۲۲ میلیون نسخه برای آن در ایالات متحده تجویز شده است. مدت حق انحصاری تولید فلوکستین در سال ۲۰۰۱ پایان یافته و هم اکنون شرکت‌های مختلفف  داروسازی به تولید آن می‌پردازند.

 هشدار مطالب جامع دربار فلوکستین فقط جهت آشنایی و شناخت شما هستند قبل از مصرف حتما با دکتر خود مشورت کنید و از مصرف خودسرانه جدا خودداری کنید.
 
 مرتبط:

مطالب پزشکی و سلامتی روز مجله سلامت اخبار سلامت سلامت نیوز اخبار پزشکی

مطالب پزشکی و سلامتی روز مجله سلامت سلامت

اخبار سلامت سلامت نیوز اخبار پزشکی پزشکی

غذاهای گرم برای پسردار شدن و برای پسردار شدن چه بخوریم و پسردار شدن تضمینی

زمان تخمک گذاری برای پسردار شدن

بهترین روش نزدیکی برای پسردار شدن و روش نزدیکی برای پسردار شدن و چگونه پسردار شویم

پسر دار شدن

پسر دار شدن

پسر دار شدن

فیلم زایمان طبیعی | زایمان طبیعی

زمان تخمک گذاری برای پسردار شدن

برای ترک تریاک چه بخوریم

چگونه باسنی بزرگ داشته باشیم

برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد

چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم

 
  • ساهارا ساهارا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی