ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

تولید بهترین عسل‌های دنیا در ایران

ساهارا ساهارا | جمعه, ۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۶:۱۶ ب.ظ

به نقل از صدا و سیما، هوشنگ افروزان در برنامه «ارمغان طبیعت» رادیو اقتصاد گفت: تولید عسل در کشور به حدیست که علاوه بر تامین نیاز داخلی می‌تواند در چرخه صادرات قرار گیرد.

هوشنگ افروزان با اشاره به اینکه بهترین عسل‌های دنیا در ایران تولید می‌شود، افزود: این مرزو بوم از پوشش و تنوع گیاهی بسیار مناسبی برخوردار است. ایران به واسطه برخورداری از مراتع سرسبز و پوشیده بویژه گیاهان دارویی مستعد برای توسعه پرورش زنبور عسل است.

عضو انجمن زنبور عسل و محقق بخش پژوهش‌های زنبور عسل در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با بیان اینکه عسل تولیدی در ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار است، گفت: عسل ایرانی طرفداران زیادی در جهان دارد.

وی با بیان اینکه توسعه زنبورداری جدا از رشد تولید عسل موجب افزایش گرده‌افشانی در طبیعت و باغ‌های میوه به محصولات زنبور عسل از قبیل شهد عسل، موم عسل، گرده گل، زهر، بره موم، ژل رویال و ... اشاره کرد و گفت: این تولیدات امروزه از ارزش اقتصادی بسیار بالا و قابل توجهی برخوردارند.

وی زنبورعسل را حشره‌ای بسیار مفید دانست و گفت: این حشره امروزه تن‌ها به عنوان تولید کننده عسل مطرح نیست بلکه فرآورده‌های جنبی آن مانند موم، گرده، ژله رویال، بره موم و ... مورد توجه اکثر تولیدکنندگان و محققان قرار گرفته است.

عضو انجمن زنبور عسل و محقق بخش پژوهش‌های زنبور عسل در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در ادامه ارزش افزوده ژل رویال زنبور عسل را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش بوده و در واقع به عنوان غنی‌ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده است.

  • ساهارا ساهارا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی