ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

ابزار وبلاگ

سلام خوش آمدید

اوقات فراغت بیشتر، GDP بیشتر

سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸ ق.ظ

اوقات فراغت بیشتر، GDP بیشتر

افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز در هفته اما طرفداران و منتقدان خود را دارد. برخی فعالان صنعت گردشگری که به ویژه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حضور دارند، معتقدند افزایش تعداد روزهای تعطیل در طول سال، به رونق بیشتر صنعت گردشگری منجر می‌شود. به عقیده این عده، وقتی مردم روزهای تعطیل بیشتری در اختیار داشته باشند، زمان بیشتری را نیز به سفر اختصاص می‌دهند و به این ترتیب، بخش‌های مختلف صنعت گردشگری، گردش مالی بالاتری را تجربه خواهند کرد. صنعت گردشگری متشکل از بخش‌های مختلفی است که عمدتا در رده ارائه خدمات دسته‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال چرخ مالی هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، سفره‌خانه‌ها و شهر بازی‌ها، همگی با ارائه خدمات به گردشگرانی که برای گذران اوقات فراغت خود به آن‌ها مراجعه می‌کنند،‌ می‌چرخد و افزایش تعداد روزهای تعطیل به معنی افزایش درآمد این مراکز خواهد بود. 

البته فواید افزایش تعداد روزهای تعطیل تنها متوجه صنعت گردشگری نیست و می‌تواند بسیاری از صنایع در بخش خدمات را-که مطابق داده‌های در دسترس حدود 70 درصد از اقتصاد ایران را تشکیل می‌دهد- متحول کند. به عنوان نمونه، در صورت افزایش تعداد روزهای تعطیل می‌توان به راحتی افزایش گردش مالی در صنعت سینما و تئاتر کشور را متصور شد. افزون بر این‌ها، احتمالا مراجعه به باشگاه‌های ورزشی و مراکز تفریحی نیز افزایش پیدا می‌کند که در هر حالت به معنی افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP)کشور خواهد بود.


  • ساهارا ساهارا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی